Dobrodošli na Gimnaziji Škofja Loka
Razmisleki ob vstopu v novo šolsko leto
Lepo pozdravljeni v novem šolskem letu. Še posebej dobrodošli dijakinje in dijaki, ki prvič vstopate v našo šolo. Upam, da ste se v poletnih mesecih vsi dodobra napolnili z energijo, novimi doživetji in izkušnjami in da smo pripravljeni za resno delo, ki nas čaka.
Ko smo pred leti praznovali 70. obletnico šole, smo si za moto izbrali vzklik italijanskega znanstvenika Galilea, s katerim je podkrepil svojo teorijo o gibanju nebesnih teles: »In vendar se vrti …,« ki je bil skupni imenovalec našega sobivanja na šoli. Iščemo namreč vzroke in posledice, razloge in dokaze za dogajanja tako v naravoslovju in družboslovju kakor tudi v literaturi in drugih strokah z namenom, da si pridobimo čim več uporabnih znanj in spretnosti. Zato tudi po tem jubileju želimo poudariti, da smo se v teh letih razvili v moderno srednješolsko izobraževalno inštitucijo, v kateri vladajo korektni medsebojni odnosi, kjer cenimo kvalitetno znanje in dijakom poleg rednega pouka ponujamo raznovrstne obšolske vsebine za njihovo strokovno rast. »In vendar se vrti…« zato ostaja naš moto tudi v prihodnje.
Rezultati preteklega šolskega leta so izredni. Uspeli smo realizirati načrtovane programe obveznih in izbirnih vsebin, o čemer pišemo v zadnji številki šolskega Letopisa. Dijaki boste tudi letos imeli priložnost, da se udeležite številnih delavnic, programov mednarodnih izmenjav in drugih aktivnosti, ki vam jih ponujamo v okviru obveznih in izbirnih vsebin. Lanska generacija maturantov nam je lahko vsem za vzor, kajti na šoli se je zgodilo prvič v 30-letni zgodovini splošne mature zgodilo, da so maturo v spomladanskem roku opravili prav vsi prijavljeni dijaki. Med najuspešnejšimi je kar sedem zlatih maturantov, med katerimi je Dora Suljanović naša letošnja diamantna maturantka, ki je dosegla vse možne točke. Ti rezultati govorijo o tem, da znamo in zmoremo dobro delati in da smo za delo zelo motivirani. O tem govori tudi več kot 50 zlatih priznanj na državnih tekmovanjih iz znanj ter uvrstitev kar štirih dijakov na različne mednarodne olimpijade.
Kot doslej bomo tudi letos prilagajali šolsko delo dijakom s statusom vrhunskega oz. perspektivnega športnika, dijakom s posebnimi potrebami in vsem ostalim, ki ste po zakonu do tega upravičeni. Tudi individualizirana obravnava dijaka z natančno izdelanim osebnim načrtom izobraževanja vam daje možnost, da organizirate in prilagodite delo svojim sposobnostim tako, da boste uspešno in pravočasno opravili svoje obveznosti.
Učitelji vam bodo na vseh področjih po svojih najboljših močeh in strokovnih sposobnostih zagotavljali takšen nivo znanja, ki vam bo omogočal tako uspešen zaključek šolanja in nadaljevanje študija kot tudi vašo osebno rast. Pri tem pa vas, spoštovani dijaki in dijakinje, želim opozoriti, da brez vašega osebnega prispevka, brez vaše predanosti, ne bo šlo. To je vaša odgovornost in od vas pričakujem, da boste svoje delo in dolžnosti opravili korektno, pravočasno in po svojih najboljših močeh. Vsak od nas je ogledalo naše šole, zato moramo poskrbeti, da bo naše sobivanje čim bolj kakovostno, vzpodbudno in ustvarjalno. Tako bomo ustvarili tudi varno delovno okolje, ki je pogoj za doseganje ciljev.
Naj vaši letošnji cilji ne vsebujejo zgolj številk in naj ne bodo materialni. Biti pa morajo dovolj visoki, da se boste zanje vsaj malce potrudili. Svetujem, da svoje cilje razdelite v dve skupini: tisto, kar lahko storite sami zase, za svoje dobro in dobro počutje, in na tisto, kar lahko storite za skupnost in naše skupno sobivanje. Obenem pa si zastavite konkretni cilj oz. področje, na katerem bi želeli aktivno delovati celo šolsko leto. Naj bo vaša prioriteta to, da napredujete v znanju in ustvarjalnosti ter skrbite za naše skupno dobro in dobro počutje, ker boste od tega veliko pridobili tudi vi sami. Tako nekako je svoje misli o letošnjih ciljih strnila učiteljica leta 2024 in mislim, da ima prav. Prav ima tudi Andreja Leški, letošnja dobitnica zlate olimpijske medalje, ki pravi, da so za uspeh potrebne tri sestavine. Prva je neizmerna želja, druga je predanost in tretja zaupanje vase. To velja tudi za šolsko delo.
Za dijake 3. letnika že dve leti izvajamo 35-urni program na temo aktivnega državljanstva. Tudi letos bomo za dijake pripravili različne aktivnosti, s katerimi želimo z vsebinami učnega načrta dijakom predstaviti delovanje lokalne skupnosti, države, Evropske unije, naše pravice in dolžnosti, ki jih imamo kot državljani in Evropejci, obenem pa se pogovoriti tudi o dilemah in problemih, ki jih prinaša sodobna družba. Za to bo poskrbel tim učiteljev družboslovja.
Tudi za novo šolsko leto smo z lastnimi sredstvi uspeli izboljšati pogoje za dobro in strokovno delo. V zadnjih nekaj letih smo prenovili šolsko knjižnico, posodobili celotno računalniško tehnologijo, v celoti obnovili sanitarije, v letošnjem letu pa vaš čaka prenovljen kemijski laboratorij. Naučili smo se, da znamo lepo skrbeti za našo lastnino. Zato vas tudi letos pozivam, da s primernim odnosom do šolske opreme in z vzdrževanjem čistoče v razredih, na hodnikih in v okolici šole pripomorete, da bo ostalo več sredstev za druge investicije, nujne za sodoben pouk, kajti le tako lahko za vsakega od vas zagotavljamo želeni (nad)standard.
V novo šolsko leto vstopamo z dvajsetimi oddelki programa gimnazija ter tremi kombiniranimi oddelki klasične gimnazije, torej skupno s 23 oddelki. Novincev je v letošnjem letu 172, skupaj pa je na šoli preko 600 dijakov. Želimo, da svojo mladostniško energijo in vitalnost usmerite v znanje, saj je to vaša osebna naložba za prihodnost. Obenem naj vam gimnazijska leta pomenijo priložnost za bogatitev lastnega znanja, izgradnjo medsebojnih odnosov ter pridobivanje novih življenjskih izkušenj.
Še informacija: moj tretji mandat ravnateljevanja na Gimnaziji Škofja Loka se konča konec oktobra in s 1. 11. 2024 vodenje šole prevzema dosedanja pomočnica Ana Prevc Megušar.
Jože Bogataj, ravnatelj Škofja Loka, 1. september 2024