Združenje zgodovinskih mest - ustvarjalni teden
V Škofji Loki je, od 4. – 7. aprila 2017, v okviru projekta »Digitalne zgodbe malih zgodovinskih mest«, ki je del evropskega razpisa Creative Europe potekal Ustvarjalni teden (Creative Week) z naslovom »DIGITALNA ZGODBA ZA OBČINSTVO« Kot partner projekta je bilo Združenje zgodovinskih mest Slovenije nosilec aktivnosti Ustvarjalnega tedna, sodelovali pa vsi partnerji projekta: iz Srbije predstavniki Občine Topola; Italije predstavniki Občine Fermo in iz Slovenije vodilni partner projekta Muzeji radovljiške občine. Parterji projekta, gostje in drugi sodelujoči so na delavnicah iskali rešitve za dva izziva projekta: - kako zgodovinska mesta s pomočjo sodobnih tehnologij narediti še bolj zanimiva za prebivalce in še bolj privlačna za obiskovalce in turiste in - kako s pomočjo sodobnih tehnologij in novih digitalnih orodij v stara mesta pripeljati nova občinstva (predvsem mlade), ki jih do sedaj kulturna dediščina in zgodovinska območja niso zanimala.
V okviru Ustvarjalnega tedna, je v torek in sredo na različnih lokacijah po Sloveniji, potekal prvi kreativni Hekaton v zgodovinskih mestih na temo: DIGITALNA ZGODBA MOJEGA MESTA. Sodelovalo je 10 ekip, od srednješolcev, mladih do upokojencev, ki so iskale najboljše ideje za najboljšo digitalno zgodbo mojega mesta. Med sodelujočimi sta bili tudi dve ekipi Gimnazije Škofja Loka.
Prvo mesto so si razdelile tri ekipe, ki so v kratkem času 48 ur ustvarili izjemne digitalne zgodbe in poželi navdušenje občinstva in odkrito priznanje stroke. Zmagovalci so: - EKONOMSKA GIMNAZIJA IN SREDNJA ŠOLA RADOVLJICA: Ekipa 1: Žiga Resman, Žan Jovanovič, Jan Čurin, Gal Mladenovič, Maksimiljan Zabukovec in Matic Jereb iz 3. a in 3. b, Ekipa 2: Ryan Moolman in Kaja Kne iz 3. a - GIMNAZIJA ŠKOFJA LOKA : Ekipa 1: Boštjan Kloboves in Gregor Rihtaršič 4. a
Vse nastale digitalne zgodbe si je moč ogledati na spletni strani projekta diStory: www.distory.si. Čestitamo vsem udeležencem Hekatona, ker prav vsi so zmagovalci, kajti v omejen času so dokazali da zmorejo speljali celoten potek nastanka zgodbe: od ideje, postavitve zasnove, scenarija do končne produkcije. Želimo pa, da bi tudi lokalna okolja prepoznala priložnost in nastale digitalne zgodbe vključila v turistično promocijo mest.
V petek, zadnji dan Ustvarjalnega tedna, so se partnerji projekta srečali z mladimi, ki so ena od ciljnih skupin novega občinstva, ki jih kulturna dediščina ne zanima in ne zahajajo v muzeje. Sodelujoči dijaki Gimnazije Škofja Loka: Sara Kejžar, Lara Maretič, Zala Prevc, Lara Rešek, Maša Gosar, Timotej Kuzma.
Janže Aleš in Luka Kavčič so predstavili pogled mladih na kulturno dediščino, spregovorili o vsebinah, ki jih zanimajo in skupaj s partnerji ocenjevali prednosti in slabosti pri uporabi sodobnih tehnologiji za spoznavanju dediščine.
Tekst: Mateja Hafner Dolenc Združenje zgodovinskih Mest Slovenije