Pojdi na glavno vsebino

Španska izmenjava

V sredo, 3. aprila, smo slovenski dijaki nestrpno čakali prihod Špancev v Slovenijo. Po manjši zamudi je avtobus le prišel in na vrsti je bilo objemanje. Nato smo Špance predstavili svojim družinam, jim razkazali hiše in sobe, kjer bodo bivali ta teden. Verjamem, da smo vsi tisto popoldne izkoristili za pogovor s Španci. Veliko smo si imeli povedati, saj se nismo videli že od decembra.

Naslednji dan smo Špance pripeljali v našo gimnazijo, kjer jih je najprej prijazno pozdravil ravnatelj, potem pa je sledila kratka predstavitev značilnosti in posebnosti slovenščine. Španci so se preizkusili tudi v pogovoru v slovenskem jeziku in šlo jim je naravnost odlično. Za konec smo še zapeli pesem Sijaj, sijaj sončece in se posladkali s potico. Slovenski dijaki smo morali zatem oditi k pouku, Španci pa so ustvarjali še na likovni delavnici in izdelovali dražgoške kruhke. Dneva pa še zdaleč ni bilo konec. Špance smo peljali po Škofji Loki in jim razkazali vse pomembnejše znamenitosti ter tako za nekaj ur postali vodiči. Po ogledu smo si privoščili počitek in malico. Špance smo peljali tudi na sladoled, kjer smo se družili skoraj do večera.

V petek je bil na sporedu izlet na Primorsko. Najprej smo imeli voden ogled Škocjanskih jam v angleščini, po katerih nas je vodil vodič Grega. Ta je imel nekoliko ruski naglas, zato so nas nekateri Španci vprašali, če je sploh Slovenec. Po ogledu Škocjanskih jam, smo se odpravili proti Hrastovljam, kjer smo si ogledali fresko Mrtvaški ples. Za konec smo obiskali še Piran in Portorož, kjer so Španci res uživali in naredili veliko fotografij. Ustavili smo se tudi v kavarni, posedali na pomolu in se sprehodili po plaži.

Konec tedna je vsaka družina organizirala po svoje. Jaz sem Španca skupaj s prijatelji v soboto peljala v Kranj. Tam smo najprej šli nakupovat, nato pa se okrepčat v McDonald's. Zatem smo šli v Planet Tuš, kjer smo igrali biljard. Večina ga je igrala prvič, zato je bilo še toliko bolj zabavno. Naredili smo ekipo Slovencev in Špancev ter odigrali dve igri. Prva je bila prehitro končana, saj je španski dijak, ki je bival pri meni ponesreči v luknjo pospravil črno kroglo. Druga igra je bila veliko bolj napeta in Slovenci smo bili ob koncu v slabšem položaju kot Španci, saj je ena španska dijakinja igrala zelo dobro. Na koncu pa nam je z nekaj sreče uspelo zmagati in prijateljsko smo si segli v roke in si čestitali. Po biljardu je bil čas za kino. Ogledali smo si film Stotnica Marvel, ki nam je bil vsem zelo všeč. S tem smo zaključili ta odličen dan.

V nedeljo smo španskega dijaka peljali najprej k Blejskemu jezeru, nato pa še z gondolo na Vogel, kjer je lahko poskusil čevapčiče. Prvič je bil tudi na smučišču in je lahko videl sneg, ki v Alcaláju, kraju, kjer živi, ne pada pogosto. Naša naslednja postaja je bil prelep slap Savica, do katerega smo se morali prebiti po mnogih stopnicah. Za konec smo ga peljali še na tekmo floorballa v Kranjski Gori, saj tega športa sploh ni poznal. Tekma se mu je zdela zelo zanimiva. Vmes so navijači vzklikali: »Loka, Loka!«, kar se mu je zdelo zelo smešno, saj po špansko »loca« pomeni nora ženska.

V ponedeljek smo se že zgodaj zbudili, saj smo imeli prvo uro pouk angleščine, pri katerem so se nam pridružili tudi Španci. Tako so dobili vpogled v to, kako poteka naš pouk. Potem pa so se Španci odpeljali na Gorenjsko, Slovenci pa smo nadaljevali s poukom. Tam so si ogledali Bled in se sprehodili okrog jezera. Nato so v Mojstrani obiskali Slovenski planinski muzej in si ogledali slap Peričnik. Njihova naslednja postaja je bila Kranjska Gora, kjer so videli jezero Jasna in obiskali Planico. Španski dijak, ki sem ga gostila, je domov iz Planice za spomin prinesel tudi slovensko zastavo.

Torek je bil zadnji dan bivanja Špancev v Sloveniji. Slovenski dijaki smo jih peljali na železniško postaja na Trati, od koder so se peljali v našo prestolnico. Tam so si ogledali vse njene znamenitosti in se z ladjico popeljali po reki Ljubljanici. Slovenski dijaki smo se z vlakom peljali v Ljubljano in počakali, da Španci zaključijo z ogledi. Ko smo se zbrali, smo se z avtobusom odpeljali do BTC-ja, kjer so nekateri šli na karting in se peljali z avtomobilčki, drugi pa so nakupovali. Privoščili smo si tudi mini palačinke in »frozen« jogurt. Zvečer smo se igrali družabne igre in izkoristili še zadnje skupne trenutke. Zjutraj smo se zbudili že ob petih in Špance pospremili do avtobusa pred šolo ter se poslovili. Še pomahali smo v pozdrav in že so krenili proti Benetkam, s tem pa se je naše skupno druženje končalo. Vendar pa bomo ostali v stikih in našli način, da se ponovno srečamo.

Mina Šubic, 2. a

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...